Kom over en gammel Gretsch Double Anniversary fra ca 1965. Halsen var noe vindskjev og hadde dessuten løsnet, så her måtte noe gjøres. For å rette av halsen tenkte jeg å lime på en skive under gripebrettet som delvis slipes bort igjen. Enkelte plasser blir det tilbake ca 0,5mm av denne skiva, slik at
Planen ble lagt og under vises en del bilder av prosessen.
- Anniversary anno ca 1965
- Skruen er lokalisert, og fjernes
- Gripebrett løsnes
- Disse karbonfibrene skal felles inn. Legg merke til de små spikrene som jeg har trukket ut. De har nok festet halsforlengelsen.
- Her er fresingen unnagjort
- Gammel Gretsch med my karbon
- Hælen var knekt og limes sammen igjen
- Kontroll fra flere vinkler
- Gamle slitte bånd fjernes.
- Halsen er slipt med 12fots radius. Nye bånd installeres.
- Klar for liming av hæl.
- Har nok fått skikkelig juling en gang i tida denne…
- Bruddet er ikke helt usynlig.
- En liten foring tilpasses for å gjøre halsnota litt trengre
- Halsen brukes som presse for å få på plass foringene. Det lyse treverket på halsen er en tynn skive med bøk. Denne blir delvis slipt bort igjen for å rette av halsen.
- Foringene presses på plass. Gladpakk imellom så limet ikke fester halsen.
- Etter liming
- Her limes halsen på ordentlig. No way back!
- Halsen limes. Legg merke til den flotte gitarholderen med skumgummi.
- Ekte amerikanske potter fra 60tallet
- Close up – hvilke ledninger satt hvor?




















