De små «singer/songwriter»-gitarene til Gibson har mye sjarm. Jeg har selv en B-25 fra 1964 som med ny bru, låter kanon. Opprinnelig ble mange av disse gitarene levert med plastbru (ja, plast!) så det sier seg selv at det er mer å hente ut lydmessig enn det Gibson gjorde. Den pålimte plata under brua var overdimensjonert og ofte laget i kryssfiner. Her må noko gjerast!

Klasssik Gibson fra 60-tallet 
Nå skal den gamle brua varmes og fjernes 
Stykejern fra bruktbutikken er et fint verktøy 
Papp for å skåne de omkringliggende områdene 
Sakte men sikkert tvinges den gamle brua løs 
Ny bru lages 
Her skimtes også den nye bruplata i rosentre som skal limes inn fra undersiden 
Gibson uten bru. Skruehull der den gamle brua var festet. De skruene som ble brukt dreper MYE lyd! 
Ny bru tilpasset og klar til å limes 
Fem tvinger gir jevnt press 
Tørkeprosess…. 
Ser da ganske bra ut? Og låter kjempefint!!! 
Min egen B-25 til venstre